V této době je důležité zaujmout potencionální zákazníky v online prostředí. Lidé čím dál častěji vyhledávají budoucí dodavatele právě na internetu, a tak je důležité udělat výborný první dojem. Proč? Přeci proto, že na internetu mohou nalézt i vaši konkurenci, a vaším cílem je získat si zákazníka pro sebe, aby podnikání mohlo růst.
Jak již zaznělo, pohled na vaše fotografie zaměstnanců nebo na vás jako podnikatele může být velmi často takovým prvním seznámením, které hraje roli v tom, zda vás opravdu zákazník osloví. Ať podnikáte v kterémkoliv odvětví, vaši prosperitu ovlivňuje, jestli vás najdou a zkontaktují ti, kteří využijí vašich služeb. Jak je tedy zaujmout?
- Ukažte jim svou tvář,
- dokažte, že jste skuteční profesionálové,
- nebojte se zveřejnit portréty jednotlivců i týmu,
- investujte do kvalitních fotografií,
- jděte s dobou,
- sdílet můžete i prostory vaší firmy,
- udělejte si dobrou reklamu
- a uvědomte si, jak je důležitá produktová fotografie.
Ukažte jim svou tvář
Přetvořte neosobní seznámení na internetu ve vřelejší a příjemnější způsob navázání spolupráce. Vyfocení sebe nebo svých zaměstnanců, se kterými může přijít potencionální zákazník osobně do styku, je důležitý a užitečný faktor, kterým můžete jen získat a vzbudit žádoucí sympatie.
Dokažte, že jste skuteční profesionálové
Můžete to provést například tak, že se zkušeným fotografem nafotíte business portrét všech klíčových lidí vaší firmy nebo vás jako živnostníka. Díky tomu dotyčný pozná, že je pro vás důležitá firemní identita a že si dáváte záležet na dobré reprezentaci vaší společnosti, což dokazuje, že svou práci děláte dobře a chcete, aby byl i váš zákazník spokojený.
Nebojte se zveřejnit portréty jednotlivců i týmu
Business portrét je základ. Pokud chcete předvést i něco navíc, nechte si vytvořit fotografie jednotlivců, ale i celého týmu společně či při vykonávané činnosti. Firemní fotografie týmu může umocnit dojem, že jsou všichni ve firmě sehraní a kolektiv je vůči sobě přátelský. Fotky během pracování zase připomenou, že jsou dotyční schopní a práce je baví. Zákazník to uvidí takto prezentované a bude vám více důvěřovat.
Investujte do kvalitních fotografií
Někdy se v podnikání opravdu vyplatí někde na něčem ušetřit. U reprezentace vaší firmy by to ale být nemělo, protože to, jestli působíte sympaticky a kompetentně na fotografiích, značně ovlivní vaše prodeje. Focení firemních fotografií může být i příjemným teambuildingovým zážitkem tmelícím váš kolektiv.
Jděte s dobou
Někteří lidé stále sází na obchodování probíhající osobně, ale stále více lidí upřednostňuje online schůzky kvůli efektivitě. Navíc kvůli složitému koronavirovému období se hodí jít s dobou a modernizovat i vaše webové stránky, které můžou být prvním (a tím pádem nejdůležitějším) místem, které pomůže zvyšovat vaše zisky.
Sdílet můžete i prostory vaší firmy
Zveřejněte, kde se například konají schůzky, vytváří se zde váš výrobek, probíhají zde přednášky, provádíte masáže či kosmetické služby… Zkrátka nechte svého potencionálního zákazníka nahlédnout do vašeho podnikání a představte mu to, co nabízíte, vizuálním zážitkem. Je možné, že vás o to raději osloví nebo se bude dokonce na spolupráci těšit, protože díky fotografiím bude mít pocit, že prostory, které navštíví, už zná.
Udělejte si dobrou reklamu
Každý ví, že reklamy zapůsobí více, když obsahují obrázky nebo fotky. Firemní fotografie jsou skvělým způsobem, jak o sobě dát vědět a zvýšit šanci, že potencionálního zákazníka oslovíte například kvalitní a působivou fotkou v PPC reklamě. Tak se zvýší počet „prokliknutí“ na váš web a tím se opět zvýší vaše prodeje.
Uvědomte si, jak je důležitá produktová fotografie
Předveďte své zboží v co nejlepším světle. Pokud vlastníte e-shop, věřte, že produktové fotografie jsou jednou z vašich základních povinností, které byste měli obstarat. Když už si dáváte záležet na tom, aby váš výrobek dobře sloužil, dopřejte mu patřičnou pozornost a neméně podstatnou prezentaci, aby zaujal při běžném „scrollování“ návštěvníků vašeho e-shopu.
Určitě se najdou tací, kteří věří, že stačí prodávat dobré zboží nebo poskytovat poctivé služby a kvalitní firemní fotografie jsou přežitek. Dovoluji si říct, že konkurence v různých oborech roste natolik, že se hodí mít v rukávu co nejvíce trumfů, aby se z vašeho podnikání nestal nevýdělečný koníček nebo podnikání, které nenaplňuje svůj největší možný potenciál.
Důležité je najít zkušeného fotografa. Ten umí z každé firemní fotografie vytěžit maximum a samotným focením vás provede tak přirozeně a profesionálně, že i samotná tvorba fotografií vás bude bavit.